פרסום בגוגל
מעל ל-95% מהחיפושים המנועי החיפוש השונים בישראל נעשים במנוע החיפוש של גוגל.
מסיבה זו זה ברור לכולם מדוע עסקים בוחרים להשקיע את מרצם בקידום האתר שלהם בגוגל.
אחד היתרונות הבולטים של פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק לדוגמא,
הינו שכאשר אנשים מחפשים ביטוי מסוים במנוע חיפוש,
הרי שהם כבר מראים התעניינות בתחום בו אנחנו נותנים שירות.
פרסום בגוגל יכול להיקרא גם קידום ממומן.
בניגוד לקידום האורגני שבו אנחנו לא משלמים לגוגל באופן ישיר אלא רק עושים מאמצים
על מנת שגוגל תדרג את האתר שלנו יותר גבוה,
בקידום ממומן אנחנו משלמים לגוגל באופן ישיר בעבור קידום האתר שלנו בתוצאות החיפוש.
כיצד מתבצע פרסום בגוגל?
קידום ממומן בגוגל יכול להיעשות בכמה דרכים.
הדרך הפופולארית הינה באמצעות קידום האתר בתוצאות החיפוש אך יש לציין
שישנם דברים נוספים שאפשר לעשות כמו “לעקוב” אחר המבקרים באתר שלנו
לאחר ביקורם ולהציע להם הנחות או להזכיר להם את דבר קיומנו.
הקידום בתוצאות החיפוש נעשה על ידי בחירה של מילות מפתח שכאשר משתמשים יחפשו אותן,
האתר שלנו או יותר נכון לינק לעמודים שנבחר באתר שלנו
יופיעו כמה שיותר גבוה (מסיבה זו בניגוד לקידום אורגני בקידום ממומן אפשר לקדם גם דף נחיתה ללא אתר כלל).
יש לציין שאמנם אנחנו משלמים על הקידום בתוצאות החיפוש אך אין זה אומר שאין תחרות כלל.
למעשה, בעוד שבקידום האורגני אנחנו מתחרים על הדירוג בעיני גוגל ועל הכותרת המושכת ביותר על מנת
להביא את הגולשים ללחוץ על האתר,
בקידום ממומן אנחנו מתחרים גם מול המפרסמים האחרים,
גם מול האתרים שמקודמים אורגני וגם יש אלמנט נוסף.
האלמנט הנוסף בא לידי ביטוי בכך שהתשלום לגוגל מתבצע
על כל קליק שנעשה על האתר שלנו (עלות הקליק נקבעת לפי התחרות והמיקום בתוצאות החיפוש).
כך שבמידה והמודעה שלנו בגוגל תמשוך קליקים רבים אך אלו לא יהיו רלוונטיים,
הרי שלאחר הקליק הלקוחות לא ירכשו\ישאירו פרטים ולמעשה יצא מצב שבו מתבזבז כסף לשווא.
מה עושה מפרסם מקצועי בגוגל?
מקדם בגוגל פועל בכמה מישורים על מנת להביא לתוצאות מרביות בעבור הלקוחות שלו.
ראשית, מקדם אתרים בצורה ממומנת בגוגל מכיר את המערכת של גוגל על בוריה ויודע כיצד להתמצא בה.
הדבר עוזר לו בעת שהוא צריך לעשות מחקר שוק על מנת למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות והמשתלמות ביותר לקדם תחתיהן.
בהמשך יש על מקדם האתרים לכתוב מודעות שימשכו רק את הלקוחות הפוטנציאליים הרלוונטיים ביותר על מנת
שלא יתבזבז כסף ללא תמורה ובהמשך יש לבצע מעקב יום יומי אחר הקמפיינים הממומנים.
בנוסף, אנשי או חברות קידום רבות בונות גם דפי נחיתה או דפים באתר על מנת שהקידום יפיק את התועלת הרבה ביותר ללקוחותיהן.